یزدفردا "مهدی کروبی در گفت و گو با سایت کمپین حامیان مهدی کروبی در پاسخ به این سوال آیا به نظر شما هولوکاست واقعیت بوده ویا افسانه توضیح داد : "‌ در این مورد من چند بار اظهار نظر کردم و یک بار دو سال پیش در دانشگاه تهران در برنامه ای که به مناسبت سالگرد انقلاب برگزار شده بود درباره این موضوع صحبت کردم .
در آن زمان هم گفتم این چه حرفی است که گفته می شود هولوکاست وجود نداشته ، مسلما چنین واقعه ای رخ داده است ."

وی افزود : "‌ بالاخره یک حادثه ای رخ داده و کشتاری صورت گرفته است ، حالا اینکه شش میلیون نفر و یا شش هزار نفر در این حادثه بوده اند فرقی نمی کند . هولو کاست مسلما وجود داشته است .

"‌ وی در پاسخ به این سوال آیا با این مسائل که تا کنون ما در برابر طرح چنین مباحثی تا این اندازه هزینه پرداخت کرده ایم را قبول دارید یا خیر گفت : "‌ فلسطینی ها خود می گویند این بحث ها که شما مطرح می کنید چیست . اگر فضا مناسب بود و ضرری نداشت از چهره های نام و نشان داری اسم می بردم که می گویند درد ما این نیست که این بحث ها مطرح شود .
" وی تاکید کرد : "‌اصلا طرح این مباحث به ما ربطی ندارد بلکه ما باید پیگیر این باشیم که فلسطینی ها که سرزمینشان غصب شده با برقراری صلحی عادلانه و برگزاری یک رفراندوم به سرزمین خود برگردند . باید یهودی ، مسلمان ،‌مسیحی در کنار یکدیگر در صلح و ارامش زندگی کنند

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا